Мої уроки


Brain –Ring "WHAT DO YOU KNOW ABOUT GREAT BRITAIN?"

Мета: Розширити знання учнів про визначні місця країни, мову якої вони вивчають, розвивати навички колективної роботи, активізувати навички усного ситуативного мовлення, розширювати світогляд та знання дітей з теми «Велика Британія»; розвивати мовну здогадку учнів.

Виховувати розуміння значимості англійської мови як засобу міжнародного спілкування; повагу до традицій інших народів.
Обладнання: тематичні картинки із зображенням визначних місць Лондона; карточки із запитаннями; ксерокопії з текстами; карта Великобританії.
The Motto of the Lesson:
“When a man is tired of London, he is tired of life”
 Samuel Johnson
ХІД УРОКУ
I. Підготовка до сприйняття іноземного мовлення
1. Aim
Повідомлення теми й мети уроку .
T. Today we have met on the “Brain-Ring “. Its topic is “Who Knows English Best of All?”. We’ll talk about the geographical position, places of interest, famous people of Great Britain.
2. Warm-up
Уведення в іншомовну атмосферу
T. So, let’s start! (звучить мелодія пісні «Celebrate Your Life»).
Well, you can see 2 teams in our class. Let me introduce them.
The first team is: "The Best" The second team is: "Non-stop" .
The captain of "The Best" team is__
The captain of the " Non-stop " is___
And the members of the teams are:___
(По шість учнів у кожній команді)
Т. Today we'll see which of the teams know the geographical position, places of interest, famous people of Great Britain better and how you speak English. Meet our judges:___
(Запросити вчителів для оцінювання роботи учнів.)
II. Основна частина уроку
Game Rules (правила гри).
The game consists of 4 rounds.
Round I. Code words (The map of Great Britain)
1) 5, 14, 7, 12, 1, 14, 4 (England)
2) 20, 8, 1, 13, 5, 19 (Thames)
3) 19, 5, 22, 5, 18, 14 (Severn)
Round II. The Place of Britain
Учасникам команд скласти назви англійських міст(на швидкість)
Найбільша кількість правильних назв - 21.
BIRMINGRISCAM
BURY
YORK
CHES
POOL
NEW
MOUTH
ABER
STRAT
EDIN
SHEF
SOUTH
BRIDGECANTERCLEVE
LIVER
MAN
CASTLE
CHESTER
OX
SHIRE
WIND
FORD
DIFF
MONT
FIELD

HAMSORTER
LAND
NOTTING
FORD
HAM
PORTS
DEEN
TOL
BURGH
CAR
GOMERY
AMPTON

Birmingham,Bristol,Cambridge,Canterbury,Chester,Cleveland,Liverpool,
Manchester,Newcastle, Nottingham,Oxford,Portsmouth,Aberdeen,Windsor,
Stratford,Edinburgh,Cardiff,Montgomery, Sheffield, Southampton,Yorkshire)
Round III. Do you remember?(бліц-опитування).
A. General Information
1. What is the official name of Great Britain?
2. Where is the UK situated?
3. What is the oldest part of London?
4. What is the capital of Scotland?
5. What is the capital of Wales?
6. What is the traditional Christmas meal in Britain?
B. Geographical Position
1. What river is the capital of Great Britain situated on?
2. Why do British people often speak about the weather?
3. What is the longest river in Britain?
4. What is the highest mountain peak in Britain?
5. What is the most famous forest in England?
6.What Loch Ness is famous for?
C. Places of Interest
1. Where did most of the English Kings and Queens have their coronation ceremonies?
2. Where does the Prime Minister of England live?
3. What is the hometown of William Shakespeare?
4. Where are famous people of Great Britain buried?
5. What is in the centre of Trafalgar square?
6. What birds live in the Tower of London?
D. Famous People
1. Who wrote "Treasure Island"
2. Who wrote the book called "Gulliver's Travels"?
3. Who is known as the author of "The Invisible man"?
4. What were the Beatles?
5. Who invented penicillin?
6. Who is the creator of the characters of Doctor Watson and Sherlock Holmes?
Round IV
London Sights. Guess the name of each place
(Both teams have their own description of different London’s places of interest) (Відгадай визначні місця Лондону по опису)
* It is a royal church. There are tombs of many British kings and queens and other famous people. (Westminster Abbey )
* It is the most famous of all historical places in London. It was built in the XI century by William the Conqueror as a fortress and a royal place. Later it was a prison, a mint, a Zoo. Now it is a museum and a Royal Treasury. The ravens are another famous sight of it. ( the Tower of London)
* It is the London home of the Queen, it is called….. (Buckingham Palace)
* On the column in the centre there is a statue of the greatest English seaman who won the battle in 1805. This column with the statue on the top is situated in… (Trafalgar Square)
* The round place is often called the centre of London. There is a statue of Eros in the middle of it. (Piccadilly Circus)
* This building was rebuilt by Christopher Wren after the Great Fire of London in 1666. It has a famous “Whispering Gallery”. (St. Paul’s Cathedral)
* There are many old and new beautiful parks in London; this park is the largest one, it is one of the most popular places of Londoners during hot summer days. (Hyde Park)
Round V. Anagrams "Sport and games"
s n i n t e – (tennis)
h s a q s u – (squash)
m i n g s i m w – (swimming)
g i n f u r s – (surfing)
g n i d r a b o n w o s – (snowboarding)
Round VI. Guessing words "Shopping"
1. Shop, where you can buy meat. (butcher’s)
2. Place, where you can buy maga­zines, newspapers. (bookstore)
3. You can buy fruit there. (green grocer’s)
4. You can buy medicine, pills, mix­tures there. (chemist’s)
III. Summarizing. Завершальна частина уроку.
Підбиття підсумків «Брейн-рингу»
.Т. Well, now our adjudicators count the scores and we'll know who the winner of our game is! (Оголошення переможців «Брейн-рингу», нагородження учнів.)



Theme: Generation Gap (
Form 11) 
Objectives:
 Practical : to get acquainted with new vocabulary items, to form reading skills
 Cultural : to broaden pupil’s outlook about the problem of generation gap
 Developmental : to develop pupil’s critical thinking skills
 Educational: to bring up the feeling of respect to the family, tolerant attitude to each other

Equipment: video, proverbs, individual assignments based on the text, text for reading.
Procedure
I.  INTRODUCTION
Greeting
Teacher: Good morning! How are you getting on?
Pupils: We are very well, thank you!
Warming up
Teacher: I’m glad to see you all in high spirits and ready for effective learning. We continue studying the topic ”Family Relationship”. Today the topic of our lesson is “The relations between children and parents. Generation gap”.
 The  Bible says: “ Honor thy father and thy mother”
It is one of the Ten Commandments. I’d like to take these words as the motto of our lesson.
II. THE MAIN PART OF THE LESSON
Teacher: In order to tune in into studying I suggest watching a short piece of video. Your task is to watch the video attentively and try to guess in what way it is connected with the topic of our lesson.
 Discussion
Teacher.  Do you spend much time with your parents? What do you  usually talk about?
Pupil 1. …Studying…
Pupil 2.  …Personal problems…
Pupil 3.  …Plans for the future…
Teacher. Do you always understand your parents?
               Do they understand you?
               What are the reasons of misunderstanding?
Presentation of new material
 1) Mind map
  •  communicate with each other;
  •  trust each other;
  •  be tolerant;
  •  be attentive;
  •  be honest;
  •  spend time together;
  •  support each other;
  • express your feelings and emotions.
2) Reading
 Pre-reading:
Task .Write down new words and phrases in your vocabulary (generation gap, difference, generation, experience, behaviour, to influence, to interact, upbringing, to realize, to exist, to obey)
Prediction: judging by the title of the text, try to predict what this text is going to be about

 Reading 
 Generation Gap
    A Generation Gap is a popular term used to describe big differences between people of a younger generation and their elders. This can be defined as occurring when older and younger people do not understand each other because of their different experiences, opinions, habits and behavior.
     Most of today’s youth is deeply influenced by the growing reach of western standards and culture. Everything about them today is influenced by the west. Be it Music, Fashion, Behavior, Trends, Clothing – EVERYTHING.
    We today live in a smart world. The Internet and technology have also played its role. Today we spend time chatting with friends and relatives seven seas across may seem a good thing, but we are also losing the same amount of time that could have been used for interacting with a person personally. Another difference that plays a role is the difference in upbringing. But today the situation is friendlier. Children treat their parents like friends. This is another thing influenced by the west. Parents may or may not realize this due to the difference in upbringing and it is often treated as rude behavior and that today’s children lack respect. In some cases it is even blamed on the school where the child studies.
    Similar problems exist in many families. Young people are not willing to obey blindly what is told to them. They would like to be treated as partners but at the same time they would like to rely on the elders for help and advice.

  Post-reading
  Fill in the gaps:
The problem of the _____________ is very typical today. This problem __________ in many __________. The term “________________” is used to describe big __________ between people of a ____________ generation and their elders.
Many factors influence on the development of this problem. One of them is western _________ and _________. Another factor is the ___________. One more factor which plays its role the difference in ______________.
This list is far from being exhaustive but the following tips will help you to have good relationships with your parents
III. SUMMING UP

Work in groups. Discuss the following questions:
  • What is a Generation gap?
  • What most of today’s youth deeply influenced by?
  • What other factors play their role in the problem of generation gap?
  • In what way children treat their parents today?
  • Is the phenomenon of generation gap widespread?
  • In what way children would like be treated by their parents?
Homework
To learn by heart new words and to enlarge the list of tips which help to have good relationships with your parents.

1.What have we done today?
2.What has caused the generation gap between children and parents?
3.What are the usual areas of misunderstanding between children and parents?
4. Is there a generation gap between you and your parents?
Good bye, children.
See you again. Have a good day!
(Скачати в форматі Microsoft Word)


Theme:    Focus on Youth. Youth Problems (Form 11)
Objective: to develop speaking, reading skills; to develop fluency of speech; to guide students to communication giving them support; to develop all types of memory and attention.
Equipment: pictures and postcards, a computer. 
Procedure
I. INTRODUCTION 
 Greeting
The teacher greets the children; introduces the topic of the lesson (written on the blackboard), tells what they are going to do during the lesson.
Warm up
Speaking Brainstorming. Review
Teacher.  Name the most common problems of the teenagers.
Pupil. (possible answers). Relations with parents, lack of freedom, the problem of having / earning pocket money, conflicts, misunderstanding between parents and children, desire to be quite independent, dependence on parents, desire to make decisions, to get good education, basking, begging.
Make as many sentences as you can using promts.
Young Britains
Young Ukrainians
have
don’t have
happy
comfortable
relationship with their families, parents.
II.  MAIN PART
Speaking
Discuss the problem.
Teacher.  In families teens are brought up, educated, grow, get knowledge about relations between people, society they live in till certain age. Quite dear they depend on families, persons who take care of them, those who earn their living.
1. Answer the questions, prove your opinion.
What do
British
Ukrainian
teenagers think about their families?

2. Finish the sentence, prove your opinion.
The traditional disagreements are over such things... (time to come home at night, to attend religious services or not, doing work around the house, friends with whom teens spend their leisure time, ...)
Reading
 Pre-reading
Answer the questions
How old are most young people when they leave home, escape from home?
Why do teens leave home?
What happens with them after a few months?
While reading
Read the text and find a word or expression in the text which has a similar meaning to the following:
- залишати домівку
- утікати з дому
- оцінювати
- шанс заробити гроші
- починають жебрачити
TEXT
            Most 18 and 19 years old Britain are independent people. English people say that children grow up more quickly now.
Relationships within the British family are different now. Children have more freedom to make their own decisions.   In Britain, it is natural for children to leave home.  About 20 % of British teenagers leave home between the ages of 16 and 20. In London there were estimated 75,000 homeless people — a high percentage between the ages of 17 and 25. Every year in Britain, over 5.000 young people leave home. Most of these young people are over 16 but some are even younger. Most of them are escaping from an unhappy home life a big city and a chance to earn some money.
       When their money runs out, some start begging or basking to earn money. They start living in the streets and sleeping in doorways or in squats. Many of them return home after a few months but the rest stay. Some say they prefer the freedom of the streets to life at home.
Post-reading
Make logical order of events.
- Every year in Britain, over 5,000 young people leave home.
- Most of them are escaping from an unhappy home life a big city and a chance to earn some money.
- About 20 % of British teenagers leave home between the ages of 16 and 20.
- They start living in the streets and sleeping in doorways or in squats.
- Some teenagers start begging or basking to earn money.    
Reading, speaking
Teacher.  Read the information about homeless people in other parts of the world and then discuss the questions.
HOMELESSNESS IS A WORLDWIDE PROBLEM
Australia: 25,000 young people are homeless. Half of them are sleeping on the streets in Sydney.
USA: Washington alone has 20,000 homeless. Only a quarter of them have permanent shelters.
Italy: No government policy for the homeless.
France: At least 20,000 people are homeless. Sweden and Japan: Almost no homeless.

Teacher.   Is your country mentioned? If not, do you know how many homeless people there are in your country? Why do you think they are homeless? Where do most of them go? Where do they live, sleep?
III. SUMMARY
Home work
The teacher asks students to write down the home work:
Make up the story about the homeless people in Ukraine.
You can use in your composition.
Teacher.   The life of any person of a social group depends first and foremost on economic, social and political situation in the country. The economic crisis inflicting Ukraine has changed the life of all groups of population. The youth is not an exception. The unemployment rate among young­sters is higher than among other age groups. As a result, the criminal situation in the country has changed from bad to worse. More young people begin to understand that they can rely on nobody but themselves.
Good bye, children.
See you again. Good luck!




Тема: Кольори  (урок у 1 класі)
Мета: узагальнити та систематизувати знання закріпити лексичний матеріал по темі «Кольори», активізувати лексичний матеріал в усному мовленні.
Розвивати мислення, пам'ять, увагу, навички сприймання англійської мови та підтримувати інтерес у дітей до уроку, виховувати у школярів почуття поваги один до одного.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Форма проведення: урок – подорож
ХІД УРОКУ
І.Підготовка до сприймання іншомовного мовлення
1. Привітання. 
(Діти і вчитель тримаються за руки. Інтерактивний метод «Долонька до долоньки»).
Teacher and pupils: Good morning! Good morning!
Good morning to you!
Good morning! Good morning!
I’m glad to see you!
Teacher: Smile each other. Thank you. Sit down, please.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. 
а ) Мовна зарядка
T: - Згадаймо, як ми знайомимося один з одним. Яке питання задаємо?
P1: - What is your name?
P2: - My name is ...
T: - How old are you? 
P: - I’m …
T: - Very good, thanks.
б) Фонетична зарядка.
T: - Now, look at the blackboard. Here you can see a tree with the apples.
- Діти, пригадаємо, які літери ви вже знаєте. Допоможуть вам чудові яблука. Вам потрібно зірвати яблуко і прочитати на зворотному боці.
- Who will be the first? Take the apple!
(Учні по черзі збирають яблука називаючи літери англійською мовою.)
- You excellent! 
We'll begin an interesting game.
II Основна частина уроку
А зараз прогуляємося галявиною чудових квітів. Давайте виберемо стежину, якою буде мандрувати кожен з вас(діти по виду квітки обирають маршрут і об’єднуються в групи).
А тепер задача кожної з груп розфарбувати квітку. Назва квітки буде назвою вашої групи.
Продовжимо нашу подорож.
1.Станція «Букет» (збери квіти та назви їх кольори). Ваше завдання-зібрати квіти та назвати їхні кольори.
2. «Відгадай колір»(відгадати загадку).
Пральний засіб фірми Tide
По-англійські буде … .(white)
Море, де стоїть Артек
По-англійськи буде … .(black)
Колір лісу і долин
По-англійськи буде … .(green)
Колір звірів і мишей
По-англійськи буде … .(grey)
А у тітоньки Белли
Улюблений колір … .(yellow)
Небо чисте я люблю
Його колір буде … .(blue)
А ведмідь на прізвисько Бравий
Колір вибрав собі … .(brown)
3.Станція «Активний відпочинок» (фізкультхвилинка).
T: - Now let's rest a little. 
Hands up!
Hands down!
Hands on hips!
Sit down,
Stand up.
Hands to the sides
Bend left, bend right
One, two, three – hop!
One, two, three – stop!
Clap your hands together. 
T: - Sit down, my dear children!
4.Зустріч з улюбленими героями казки(розмалювати героїв казки «Вінні-Пух).
Слово вчителя. Я сподіваюся, що вам сподобалася наша подорож.
Розкажіть один одному який колір вам подобається.
III. Заключна частина уроку 
Підсумок уроку
Всі ви були дуже активними, показали гарні знання. І кожний з вас за це отримає приз – кольорову кульку.
Good bye, children.
See you again. Good luck!



Theme:  Kinds of Sports (Form 6)
Objective: Introduce new vocabulary on the topic «Kinds of Sports»; expand students' knowledge    about the types of sports and their importance in human life.
            Promote the development of curiosity, guess speech, language skills of oral and written  language in a foreign language.
            Cultivate respect to people who go in for sports.
Type of lesson: learning new material.
Equipment: board, cards depicting sports.
Procedure
I. INTRODUCTION
Greeding
Teacher. Good morning, pupils.
Pupils. Good morning,teacher.
Teacher. It’s nice to see you today.
Pupils. It’s nice to see you, too.
Warm-up
- Do you like sports?
- Are you fond of playing football?
- Do you like swimming?
- Can you play tennis?
- Do you want to be a sportsman?
Teacher. Today we are going to speak about sport. You will remember the names of sports, practice your reading, speaking and writing skills. Let’s start our lesson.
II. THE MAIN PART OF THE LESSON
Presentation of new material
   1. Mind map
   2. Game “Guess the kind of sport”(назвати види спорту за картками).
Grammar practice
Подання і відпрацювання нового граматичного матеріалу: правила словотвору іменників.
play – player skate – skating
run – runner run -running
ride – rider ride –riding
Vocabulary practice 
Подання та відпрацювання нового лексичного матеріалу
(правила вживання play, do, go) 
play ball games
go -ing
do other sports
Task 1. Complete the table with the words from the box.
tennis    gymnastics    judo    sailing    volleyball    skiing    cricket    karate    running
athletics    baseball    fencing    aerobics    chess
go
play
do

tennis

 Task 2. Make up sentences.
1. in/park/John/the/goes/skateboarding.
John goes skateboarding in the park
2. play/you/volleyball/a/on/court. 
You play volleyball on a court.
3. She/yoga/goes/does/and/swimming.
She goes swimming and does yoga.
4. every do we day exercises morning.
We do morning exercises every day.
5. Best/my/friend/football/plays/well/very.
My best friend plays football very well.
6. Sundays/we/on/cycling/go.
We go cycling on Sundays.
Relaxation.
Stand up. Let’s do the exercises.
(Children do the exercise)
Listening and speaking
Listen to a story and answer the questions.
My name is Suzanne. I love many sports, but best of all I like skiing. I first skied when I was 6 years old and lived in Canada. And then for many years I couldn’t go skiing as I lived in hot places. But now I live in England and I began skiing again.
But the best place for me to ski now is Alps. 
The equipment you need is skis, boots and poles. Clothes are very important too because they protect you from cold weather. You need a ski-suit, a hat, goggles to protect your eyes, socks, mittens.
I want to say that I’m not the world’s greatest skier, I’m a safe skier, but that doesn’t stop you having a wonderful time. 
- Which sport does Suzanne talk about?
- How often does she do it?
- Where does she do it?
- What equipment does she need?
- Does she like it?
- Is she good at it? 
III. SUMMARY
Pair works. Ask and answer the questions.
 -What sports do you do? 
- Where do you do it? 
-  How often…?
- Are you good at...?
Pupils make their own dialogues.
Homework 
Teacher. Good bye, children.
See you again. Good luck!


Тема: This Is My Classroom (урок у 2 класі)
Мета: Представити учням нові лексичні одиниці з теми та повторити раніше вивчені; навчати школярів застосовувати нові слова у мовленні; продовжити роботу над накопиченням досвіду комунікативної діяльності; навчити учнів читати слова з буквосполученням “оо” у закритому складі та тренувати у використанні фраз “What is this… Is it a … ?”
Розвивати пам’ять, мислення, здатність порівнювати мовні явища рідної та англійської мов; уяву учнів в умовах гри.
Виховувати відповідальність; стійкий інтерес до вивчення англійської мови;
Обладнання: підручники, зошити, предметні малюнки, записи на дошці, картки із завданнями, шкільне приладдя.
Тип: урок формування мовленнєвих навичок
Хід уроку
I. Організаційна частина уроку.
1. Привітання. Введення учнів в іншомовне середовище
Т: Stand up, please. Good morning, children! I am glad to see you!
P: I am glad to see you, too!
T: Hello, Zhenia! How are you?
P: Hello, teacher! I am fine, thank you. 
T: Hello, Maxym! How are you?
P: Hello, teacher! I am fine, thank you. 
T: Sit down, please!
2.Фонетична зарядка. Гра «Pairs»
T: First of all, let’s train our tongues. Let’s play the game «Pairs» (Учні стають у коло. Учитель роздає кожному учневі по картці із зображенням транскрипційного знака або слова. Учні повинні утворити пару з кимось: одна картка із зображенням транскрипційного знака , а друга картка зі словом , в якому є цей звук.
3. Повідомлення теми уроку та мотивація учнів.
Today we’re going to speak about class objects, to ask and answer the questions, to read and write, play. Let’s start our lesson.
Сьогодні на уроці мені допомагатиме наш незмінний помічник дракончик Гого, якого ви вже добре знаєте. Сьогодні Гого надіслав відео повідомлення про свої пригоди у школі. Подивимося його разом? Під час перегляду намагайтесь запам’ятати, які предмети були у Гого.
Перегляд мультика “Gogo loves English”(5 хв.)
“Асоціативний кущ”
-Діти, назви яких предметів вивчали англійською дракончик та його друзі?
(Учні називають шкільні предмети і кріплять їх зображення на дошці)
-Well done! З якої теми всі ці слова? (School)
-Правильно! То яка тема нашого уроку ви мабуть вже здогадались…
“This is my school”
Тема нам не нова. Ви її вивчали у першому класі. Навіщо продовжувати її вивчати далі?
(Щоб знати більше слів, уміти краще розмовляти англійською мовою , самостійно дивитись мультик про пригоди Гого….)
ІІ. Основна частина уроку. 
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Актуалізація опорних знань учнів. Тренування в монологічному мовленні.
Гра «Yes/No» ( показувати картки із зображеннями предметів і ставити запитання учням).
T: Is it a pen?
P: Yes, it is.
T: Is it a pencil?
P: No, it isn’t.
3. Введення нової лексики (впр.1, стор.40)
Настав час дізнатися нові назви шкільних предметів. Щоб знати більше слів, уміти краще розмовляти англійською мовою
Open your books at page 40, ex.1
-Look and repeat! Computer. Bookcase. Blackboard. Desk. CD player. CD (Діти повторюють хором, групами)
-Show me a desk… (Діти відшукують малюнок даного предмета, показують. Далі ведучим стає хтось з дітей, естафету передає учневі за бажанням)
Гра " What’s missing ". Одну картку учитель забирає, а учні повинні відгадати, якої картки не вистачає. 
Raise your hands. Хто знає, піднесіть руку
4.Фізкультхвилинка 
5. Закріплення лексичного матеріалу. Розвиток діалогічного мовлення (впр.2, стор.40)
-Now look at task 2. Ask and answer. Прочитайте умову вправи.
– What can you see on this pictures? (I can see a…)
Міні-діалоги в парах. Декілька пар розігрують біля дошки.
-What is it?
-It is a desk.
Гра «Touch and guess» («Доторкнись та відгадай»).
- Let’s play a game «Touch and guess» (Спочатку учитель грає з 2-3 учнями, потім учні грають парами. Учні по черзі підходять до столу учителя, заплющують очі, учитель дає в руки учневі коробку з предметами і питає «What is this?» Учень має здогадатися, що за предмет у нього в руках та відповісти “This is a …..”)
Отже, які ви нові слова запам’ятали?
6. Тренування в монологічному мовленні (впр.3, стор.41)
-Now look at task 3. What can you see on this picture?
( I can see a classroom. It is a…)
Діти описують малюнок, наступні намагаються доповнити. Декілька дітей пробують описати малюнок повністю.
7. Навчання читанню слів з буквосполученням “oo” у закритому складі
(Впр.4, стор.41)
-Lets read the words!
Діти читають слова та речення.
-Отже, слова з яким буквосполученням ми читали? Який звук це буквосполучення передає? В якому складі (закритому чи відкритому) буквосполучення “оо” передає звук [u]?
8. Розвиток навичок письма.
Робота у зошитах.
– Open your copybooks. Look at task 1, page 29. Read the task.
-. Look at task 2, page 29. Read the task.
-Let’s do the task!
III Заключна частина уроку. 
1. Повідомлення домашнього завдання: РЗ, вправа 3,с.29 (письмово), повторити вивчені слова
2. Підведення підсумків уроку. 
T. And now I want to ask you. 
- Did you like today’s lesson? Чи сподобався вам урок сьогодні? 
- What was the most interesting? Що було найцікавішим?
-What was difficult? Що було складним?
-And what was the easiest? Що було найлегшим?
- Describe today’s lesson. P: It is … ( good, great, interesting). 
T. Our lesson is coming to the end. I liked your work today.– .
- Your work was GREAT(GOOD )WORK
T. I want to finish our lesson with such words: 
Learn your English every day everything will be OK!!! 
The lesson is over. Good-bye. Have a nice day!








Немає коментарів:

Дописати коментар