· Класний журнал.
· Особові справи учнів.
· Табелі успішності учнів.
· План виховної роботи.
· Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.
· Розробки сценаріїв виховних заходів.
· Тека індивідуальних карт учнів.
· Протоколи батьківських зборів.
· Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності.
· Літопис або документи класних справ(фото).
Циклограма класного керівника
Щоденно:
1. Робота з тими хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
2. Організація харчування учнів.
3. Організація чергування учнів.
4. Індивідуальна робота з учнями.
5. Контроль за зовнішнім виглядом учнів.
Щотижня:
1. Перевірка щоденників.
2. Проведення заходів за планом.
3. Робота з батьками за планом.
4. Робота з вчителями предметниками.
5. Збір інформації про учнів: зустріч з медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1. Відвідування уроків класу.
2. Робота з учнями з девіантною поведінкою.
3. Зустріч з батьками за планом.
Протягом семестру:
1. Оформлення класного журналу.
2. Засідання МО класних керівників (за планом).
3. Аналіз виконання плану, корекція.
4. Проведення батьківських зборів (за планом).
Один раз на навчальний рік:
1. Оформлення особових справ.
2. Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.
3. Статистичні дані.
4. Проведення відкритого виховного заходу(за планом).
Основні функції класного керівника
Організаторські:
- планування і координація всієї виховної роботи з класом;
- надання допомоги активу в організації класу;
- встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;
- забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
- ведення документації в класі;
- сприяння розвитку самоврядування в колективі.
· сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджуючі:
· забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
· встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
· зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулюючо-гальмівні:
активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.
Зміст роботи класного керівника
1. Вивчення учнів.
2. Об'єднання учнів у колектив.
3. Співпраця із дитячими та молодіжними організаціями.
4. Робота з батьками, громадськістю.
5. Співпраця із культурно-освітніми та позашкільними установами.
6. Співпраця із шкільним психологом.
7. Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтаційної.
8. Індивідуальна робота з учнями.
Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного керівника
1. Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на основі відродження національних традицій.
2. Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3. Духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4. Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
5. Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
6. Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7. Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
8. Врахування інтересів дітей.
9. Організація роботи з батьками.
"Золоті правила" класного керівника
· Учитель має бути особистістю, привабливою для дітей.
· Учитель повинен викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний і відвертий.
· Учитель має бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
· Учитель має бути веселим, жартівливим.
· Учитель повинен раціонально використовувати свій час.
· Учитель має бути доброзичливим.
· Учитель має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір.
· Гасло вчителя: "Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".
· Учитель повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги.
· Класний керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного.
· Педагог повинен приймати тільки обдумані рішення.
· Учителю слід любити й захищати дитину, поважати її почуття.
· Учителю необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
· Учитель - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.
Очікувані результати
Створення виховного простору, який:
·сприятиме створенню, розвитку і забезпеченню ефективного виховного процесу серед учнівського колективу;
· формуватиме ціннісне ставлення особистості до себе, людей, природи, праці, мистецтва, держави, суспільства, історичних, культурних і духовних надбань рідного краю та забезпечуватиме гармонійний розвиток особистості;
· сприятиме становленню громадянської і соціальну позиції, та розвитку громадянської і соціальної активності особистості;
·зменшить кількість соціально-дезадаптованих учнів (ізольованих, відторгнутих), що знаходяться у “групі ризику”;
· активізує позитивні зміни в динаміці розвитку в учнів ціннісних орієнтацій та духовних пріоритетів;
· організує системний моніторинг динаміки розвитку змін в колективі й оцінці ефективності процесу виховання ;
· покращить в цілому показники навчально-виховного процесу.
Моральний кодекс класу
- всі в класі рівні незалежно від матеріального стану, національності, раси. статі та переконань.
- кожен має право на свободу думки і може вільно ii висловлювати (добираючи при цьому пристойні вирази).
- будь-який учень має право на повагу власної гідності, тому моральна і фізична образа особи неприпустима.
- всі повинні поважати право на особисту власність і пам’ятати, що привласнення чи заподіяння шкоди чужому майну тягне за собою кримінальну відповідальність.
- учні не повинні залучатися до примусової праці, але праця в міру своїх можливостей на благо суспільства (школи) - почесний обов’язок кожного.
- всі діти мають право на повноцінний відпочинок, але слід пам’ятати, що ваші розваги не повинні заважати іншим.
- вмійте сказати "ні" чи відмовити, якщо пропозиція суперечить вашим інтересам, ображає вашу гідність або загрожує здоров’ю.
- ставтесь до людей так, як хочете. щоб вони ставилися до вас.
- діти мають право на батьківську любов та піклування. в свою чергу батьки мають право на шанобливе ставлення з боку дітей.
- всі мають право на отримання інформації, але ставити питання необхідно в конкретній ввічливій формі.
- захист інтересів дітей є першочерговим завданням працівників школи, проте кожен має сповна відповідати за свої вчинки.
- слід пам’ятати, що запорукою успіху у стосунках з людьми є толерантне ставлення до думок інших, повага до старших, однолітків та молодших, чуйне ставлення до своїх батьків.
Немає коментарів:
Дописати коментар